Planinarska staza 71

Vrijeme hoda: (h:min) 2:30

Duljina (km): 7.8

Visinska razlika (m): 328

Opis: ZELINA, trgovina na odvojku za bazen u ulici Vladimira Nazora - ulicom Vladimira Nazora do zaselka Pretoki - ulicom lijevo s glavne ceste u zaselak Kalinje do pl.k. Izvor - po asf. cesti do kraja zaselka pa uspon lijevo u šumu - pokraj l. k. pa na m. c. - njome preko vrha Prezid - kolnim putom do s. Kladeščica, (x) sa 67.

Oznaka: 71

Vrijeme hoda (h:min): 2:45

Duljina (km): 7.2

Visinska razlika (m): 286

Opis: PODGORJE BISTRIČKO, a.c. Marija Bistrica-Laz, (x) sa 66 - kroz Podgorje Bistričko, zaselak Ozimci stalno uz p. Bistricu - kod ušća Zdenčine u Bistricu odvojak d. na greben Strmec - grebenom Strmec - PRIJE SELA KLADEŠČICE, (x) sa 47 - l. cestom u selo Kladešćica, (x) sa 71.

Oznaka: 67

Društvo: PD Grohot, Marija Bistrica (http://www.pd-grohot.hr)

Kontakt osoba: Danijela Osrečak

Poučna eko - staza "Kroz Zelinsku goru"

Staza proteže se od izvora u Biškupcu preko Zelingrada (359mnv) do izletišta Kladešćica (463 mnv)

Dužina staze: 7 km

Potrebno vrijeme razgledavanja: 3 h

Tema staze: Upoznavanje obilježja ekosistema Zelinske gore i hrvatskog Prigorja, te najčešće biljke i životinje koje obitavaju na ovom području.

Netaknutom prirodom i uređenim šumskim putovima vodimo vas na vrh Zelinske gore, Kladeščicu koja se nalazi na istočnom dijelu Medvednice te se do nje dolazi iz Sv. Ivana Zeline kroz naselje Biškupec Zelinski. Do Kladeščice možete pješice ili biciklom. Inače, predio Kladeščica je malo vikend naselje gdje se nalaze mnoge lijepe vikendice ljudi iz Sv. Ivana Zeline te prekrasni travnjaci i livade na kojoj bezbrižno možete uživati u pikniku na svježem zraku uz mnoštvo zelenila i netaknute prirode. Šetnica počinje kod vodovodnog objekta, na završetku Zelingradske ulice u Biškupcu i kreće dalje putem uz područje Mala Reka i dalje putem preko Zelingrada (359 mnv) do Kladešćice (463 mnv). Ponesite sa sobom bočicu kako bi mogli popiti planinsku izvorsku vodu na izvoru Žlebica koji se nalazi uz šumski put. Do izvora će vam trebat 2.6, km od mjesta gdje ostavite auto, a do vrha 5.5 km. Na lokaciji 500 m od Žlebice, uz put prema Kladeščici na trasi je podignuta drvena sjenica s velikim drvenim stolom i klupama u unutrašnjosti, a dvije poučne ploče smještene su ispred same sjenice.
Staza ima poučni karakter i upozorava na čuvanje prirode i okoliša. Postavljeno je deset edukativnih drvenih ploča na kojim su opisane i predstavljene biljne i životinjske vrste, ugrožene i zaštićene vrste, vrste gljiva te važnost voda poput potoka i Zelinske glave, koja je kao izvor vode uvrštena među 23 zaštićena područja Zagrebačke županije.

pjesacka staza

Marijanski hodočasnički put

mb1mb2

Korak po korak koji ima najuzvišeniji cilj – definicija je hodočašća. Takvo hodanje prema svetom prostoru ljudi koji su se pretvorili u svetu rijeku da bi prispjeli na Bogu drago mjesto, mjesto označeno njegovom prisutnošću i čudesnom snagom ljekovitom za čovjeka. Najpotpuniji smisao hodočasnik postiže kada kao u pradavna vremena pješke prilazi svetom mjestu dajući hodu ritualno i liturgijsko dostojanstvo. Mariji Bistrici, koja upija sve hodočasničke putove, prilazi i put iz pravca Sv. Ivana Zeline. „Što je Mariazell Austrijancima, što je Čestohova Poljacima, a Česima grob Sv. Ivana Nepomuka, to je Hrvatima Marija Bistrica.“ Tako je 1810. godine zapisao preporoditelj hrvatskog naroda i prosvjetitelj, zagrebački biskup Maksimilijan Vrhovac.

Književnik i pjesnik Dragutin Domjanić ostavio je romarima marijansku pjesmu Suncu prosi saka roža. Njegove je stihove izgovorio papa Ivan Pavao II. kad je pohodio Mariju Bistricu: „Tuj brat mi je vsaki“, a Bistricom uvijek odzvanjaju njegovi poštenjarski stihovi Mariji: „Če ti i kesno dohajam, posluhnut me hočeš,kaj ne?“

OPIS PUTA

Marijanski put kreće s Trga Ante Starčevića, ispred župne Crkve Svetog Ivana Krstitelja, sjevernim pravcem prema ulici Josipa Bocaka. Tom ulicom dolazi se do ulice Čegci u istoimenom rubnom dijelu Svetog Ivana Zeline. Za taj dio puta potrebno je oko 20 minuta laganog hoda uz blagi uspon i tada se kod streljane Lovačkog društva „Srndač“ skreće lijevo na sjeverozapad u šumski dio trase i slijedi blagi uspon šumskim putom iznad vinograda i dolazi se do nekadašnjeg ljetnikovca Pažić. Tu se put odvaja i kreće se dalje desnim pravcem u smjeru sjevera. Nakon 20 minuta dolazi se do raskršća, gdje put sa lijeve strane dolazi od tzv. objekta „Trudbenika“ iz pravca Biškupca Zelinskog. Nakon daljnjih 5 minuta hoda dolazi se do raskršća, gdje s desne strane dolazi markiran planinarski put iz pravca Kalinja (od lovačkog doma u Vrtačama). Nastavlja se hodati još 15 minuta i dolazi se do Prezida, lokaliteta za kojeg nema utemeljene spoznaje o vremenu i načinu postojanja, već je poznatija legenda o zidu koje su sazidale vještice, iako je nedaleko i sličan arheološki istraživan lokalitet Graci (odvojak puta vodi prema istome u smjeru istoka, a istim putom se za 20 minuta može doći i do seoskog turizma Gradunje iznad naselja Orešje Donje). Do sljedećeg značajnog raskršća na Jastrebilnaku ima oko 25 minuta hoda i polako se uspinjemo do najviše točke n/m na cijeloj trasi (cca 450 m) na kojem se nalazi i odmorište za hodočasnike. Tu se lijevo odvaja put za Kladeščicu, posljednje naselje na području Grada Svetog Ivana Zelina, koje je ujedno i na najvišoj nadmorskoj visini (461 m n/m).To je sada više vikend naselje, a na najvišoj točki smješten je i Dom PD Zelina, gdje se u listopadu održava tradicionalna Zelinska kestenijada. Na ulazu u naselje Kladeščica smješteno je raspelo, a ako se krene niz put lijevo u pravcu jugozapada nakon 25 minuta dođe se do ruševina starog grada Zelingrada.

Na Jastrebilnaku – raskršću, krene se desno i za 25 minuta dođe se do Belušnjaka gdje se odvaja put lijevo u pravcu Prepolna i dalje prema Jertovcu, Konjšćini, Lepoglavi. Mi produžujemo ravno prema zaseoku Somboli i Špoljarci u naselju Globočecu. Sada smo već u Krapinsko zagorskoj županiji, put ide najvećim dijelom šumom, te prelijepim proplancima,a nakon 25 minuta dolazi se do najviše točke gdje se otvaraju neopisivo lijepi vidici prema Kalniku, Ivančici, Ravnoj Gori, a s lijeve jugozapadne strane prema Kladeščici i Sljemenu, najvišem vrhu Medvednice, pa dalje prema Sloveniji. Po izlasku iz sela put vodi kroz bukovu šumu do ceste koja vodi do Bistričkog.

Nakon 20-tak minuta dolazi se i do nastavka biciklističke staze br. 4, koja lijevo nastavlja asfaltnom cestom prema Marijanskom svetištu, a trasa Marijanskog puta ulazi u tzv. Crkvenu šumu,prekrasnih stogodišnjih bukvi. Nakon 20-tak minuta dolazi se do posljednje postaje Kalvarije iznad samog Svetišta i zvonarnika. Tu i završava trasa Marijanskog puta od Svetog Ivana Zelina do Marije Bistrice, ne previše zahtjevnim putom u trajanju od cca 4 sata sa 2-3 odmora.

marijanski map

GPX karta:

Download as GPX file

Distance: kilometer
Total time:
Total speed: km per hour
Elevation (min): meter

Radno vrijeme

PON-PET

07:00 - 15:00 h

Ove stranice koriste kolačiće (cookies) za pružanje boljeg korisničkog iskustva i funkcionalnosti. Nastavkom pregleda web stranice slažete se sa korištenjem kolačića.